3D - Med modern WebGL teknik
Att effektivt presentera 3D-innehåll på webben med hög prestanda utan att överbelasta din CPU har historiskt sett varit en utmaning. Det finns olika metoder, men Three.js-biblioteket framstår som det främsta WebGL-ramverket jag har stött på.
Saab Safir, WebGL exempel eller en skärmbild
WebGL erbjuder, när det stöds av ditt grafikkort, hårdvaruaccelererat 3D-innehåll. Intressant nog har WebGL-ramverket stöds på nyare iPhones och iPads under en tid. Inledningsvis endast för annonser, men nu stöds i iOS 8, Safari och Chrome. Det har funnits vissa säkerhetsbekymmer med denna teknik på grund av dess direkta åtkomst till hårdvaran. Dock fungerar WebGL med de flesta moderna webbläsarna.
Utforska exemplen nedan och använd bakåtknappen för att återvända till den här sidan.
AJS Viggen(eller se screenshot 1, screenshot 2, screenshot 3) |
|
Sparman |
|
Qulsar Qg 2 Rev C(produktutveckling) |
© Hans E Andersson, 2015
Observera att WebGL inte kommer att fungera i äldre webbläsare.